Rugstore växer kraftigt genom vårt fina arbete med våra butiker.

Året som gått kan sammanfattas som ännu ett händelserikt år på Rugstores resa att bygga upp en butikskedja i Sverige med fullt fokus på allt inom mattor. 2018 har börjat på samma sätt med att vi fick vår första franchisetagare i Sverige i och med att Malin Nilsson och hennes bolag Loyal Living AB köpte vår butik i Varberg på franchisebasis. Detta kommer göra Rugstore till en ännu starkare aktör på marknaden, och det närstående arbetet med att etablera fler butiker i Sverige på franchisebasis är väldigt spännande.

Allt vi gör präglas av ledorden från vår varumärkesstrategi – Expect more, vilket betyder att vi vill och kan mer.

Det känns bra att vi i början av maj 2018 kunde berätta om vår första franchisetagere, vilket är resultatet av ett hårt och fokuserat arbete under förra året. Vi söker kontinuerligt efter stabila och seriösa personer som vill vara med på vår resa och öppna egna Rugstore-butiker.
Våra nyckeltal kommer att påverkas positivt, samtidigt som vårt erbjudande kompletteras och stärks genom uppbyggandet av Rugstore på franchisebasis. Tillsammans blir alla bolagen vi inkluderat ännu starkare vilket även är bra för våra kunder och leverantörer.
Jag ser fram emot att under 2018 få arbeta tillsammans med fler franchisetagare runt om i Sverige.

Det är glädjande att alla våra affärsområden inom mattor bidrar till de goda resultatten i våra butiker. Idag erbjuder vi ett unikt koncept med fokusering på exponering och lättförklarande butiker som hjälper er kunder att lätt hitta just det ni söker efter i mattor till ert hem, bil, båt eller ditt företag.

Vd, Christian Mehrens